För vi lever alla med känslan att falla


Om du lutar dig mot solen
om jag lutar mig mot dig

____

När vi låtsas på riktigt från hjärtat och drömmen
Kan vi vakna med tiden och sansas i sömnen
För vi lever alla med känslan att falla
Och vid tomhetens botten står vi på toppen



Idag var en dag då jag skulle vara duktig, jag skulle läsa i den tjocka boken - så som jag lovat mig själv.
Men jag sket i det, jag satte mig i soffan, drack kaffe, läste bloggar, småpratade med min "sambo" Emma,
vi tvättade, planerade, lagade matlådor och bara VAR. och fyfan - jag behövde det här mer än någonsin.
för jag har inte "hunnit" sitta mer än 20 minuter i min soffa tidigare. idag spenderade jag timmar i mitt
alldeles egna vardagsrum, med min egna tv, dator, mitt vattenglas och bara var - sådeså.


Börjat veckan med rätt mycket träning ändå, igår var det ett 30 minuters core pass som stod på schemat följt av 1 h spinning/kombinerat intervall-styrka. samt en kortare "andasmorgonpromenad". idag blev det en cykelrunda till maxi på morgonen, för att sedan simma några längder följt av 1 h Aqua (typ - vattengympa). Så nu är jag slut i rutan med andra ord. . Vi tackar för träningsvärken i magen iaf ; )


imorgon är en ny dag och imorgon är det dags att börja plugga på riktigt.
för att sedan träna lite och antagligen avsluta kvällen med bowling med finfina vänner! (:


förresten , fan vad jag trivs med att vara "Sambo". Det känns tryggt, bra , rolig och
sådär mysigt. jag vet att jag kan gå undan och bara vara - om jag vill. men jag vet också
att det finns en härlig , mysig , underbar Emma som sätter på Kaffe på morgonen (häller upp det också ska ni veta ). Vi krigar tillsammans  , dansar och sjunger, vi lagar mat och knuffas i köket, i tvättstugan, på toan - men det är t r i v s a m t.


mycket förvirrar mig , stressar mig , får mitt huvud , mitt hjärta och mina känslor att
slå knutar , pulsera fortare, saktare, bli kallt ,varmt  . . . på samma gång. jag vet inte vart
jag är , vart jag är påväg, jag bara är. jag vill bara vara - för när det är för snurrigt så
ska man nog bara vara . jag börjar få ro nu,




tror jag ?!



Ha en kalasbra fortsättning på denna kväll, eller natt  . rättare sagt.
/Therése






Kommentarer
Postat av: Emma

Gulle dig <3 btw så måste vi köpa mera kaffe :P Puss

Datum: 2011-09-06 Kl: 23:49:32
Hemsida/Bloggadress: http://lifebyemmasofia.blogg.se/

Innan du kommenterar:

- Ingen reklam här tack!
- Alla kommentarer granskas innan jag godkänner dem.
- Sedan är det fritt att kommentera!

Vad heter du?
Hänger du här ofta?

E-postadress: [Only for me]


Din Hemsida/Bloggadress:


Här kan du skriva din kommentar:


Trackback
RSS 2.0