för det har jag lovat mig själv.

jag kör , pang på , hej hopp , hit och dit. Men för all del:


1. ärligt talat så känns det skönt att inte alls bry mig lika mycket
om vad människor säger till mig , vad jag gör och vad jag borde göra
- hur jag ser ut eller borde se ut.

skillnaden mellan DÅ OCH NU , är att jag tidigare tog otroligt illa vid mig, jag kunde inte ta kritik,
jag blev ledsen och sårad när människor sa jag såg ut fel, var för stor, gjorde fel osv osv.
kommentarer på bloggen, elaka ord - kunde förstöra min dag, min vecka, mitt humör - alldeles
alldeles för länge. de gnagde, gjorde ont.

idag såg jag en kommentar: " du ser ut som ett anorexiafall" .  HA HA HA,
ärligt talat människor, vart i herrans namn ser jag ut som något anorexiafall ?
1. jag har fortfarande fett på min kropp
2. jag har definitivt HUD i överflöd kvar på min kropp , som  sinomtid KOMMER att dra ihop sig.
3. du kan definitivt inte se BENEN på mig, och kommer liksom aldrig riktigt vara ett mål för mig.


OCH JAG VET FOLK OROAR SIG , jag tränar tränar tränar,
men hey , när började det bli farligt att träna på gymmet 3-4 gånger i veckan?
okej , jag erkänner, jag lever med ångest, jag kämpar varje dag med att få min hjärna att
förstå att jag inte längre är 20 kg överviktig, att jag inte längre behöver se mig som särskilt "större" än
andra. och EN KAKA , inte gör att jag kommer gå upp i vikt. Samtidigt VILL jag välja mina tillfällen. Det blir mer speciellt då, än att springa å bli en kak-maja igen, sätta igång sockersuget, börja småäta osv osv. . förstår ni min poäng? Det är fortfarande svårt att hålla balansen, det kommer ta tid.


jag tänker träna , precis så mycket som jag vill.
ni får tjata på mig hur mycket ni vill, inte för att jag inte bryr mig , till viss del  - gör jag det-
jag är inte ute efter att provocera, snarare få er att förstå mina val..


jag lovar att ta hand om mig själv, för det har jag lovat mig själv.


/ T









Kommentarer
Postat av: Anonym

skrattade lite när jag läste vad du fått för kommentar, vissa vet verkligen inte vad dem pratar om, avundsjuka? du är otroligt fin som du är nu gumman och givetvis är jag rädd om dig, men jag vet hur du tänker och vilket arbete du går igenom. stå på dig och skit i andra! Kärlek till dig <3 /Anna

Datum: 2011-09-22 Kl: 22:10:46
Hemsida/Bloggadress: http://annacogitative.blogg.se/
Postat av: Ingrid'Bull

Äh, skit i vad folk säger. Så länge det inte går till överdrift så ska du kämpa på, jag förstår dig till hundra procent och jag säger bara - go for it.

Att träna 3-4 ggr i veckan skulle betydligt mer må bra av. Ta hand om dig!



Kram

Datum: 2011-09-22 Kl: 22:17:25
Hemsida/Bloggadress: http://bulljaevel.blogg.se/
Postat av: Emma

du är bäst hjärtat <3

Datum: 2011-09-22 Kl: 22:39:27
Hemsida/Bloggadress: http://lifebyemmasofia.blogg.se/
Postat av: Emma

btw så är det inget fel med att BENEN syns heller, om man nu råkar se ut så host host



//Biafrabarnet inne vardagsrummet

Datum: 2011-09-22 Kl: 22:43:32
Hemsida/Bloggadress: http://lifebyemmasofia.blogg.se/
Postat av: Maria Jensen

hej gumman! Jag tycker du ser fantastisk ut! Sen håller jag själv på o gå ner i vikt för jag har blivit så inspirerad av dig, du är verkligen en stor inspiration för mig :-) Lycka till på tentan på måndag! Puss o kram <3

Datum: 2011-09-23 Kl: 08:19:36
Hemsida/Bloggadress: http://mariajensen.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vilken dum kommentar! För det första ser du jättebra ut och för det andra, sen när blev det fel att träna mycket? En kille kan träna flera gånger i veckan, fotbollsträningar, gym och kanske lite löpning på det och det är ingen som drar öronen åt sig. Men så fort en tjej tränar mycket tänker folk men en gång typ ätstörningar, vill gå ner i vikt, sjuk, träningsnarkoman. Jag tycker träna är det bästa som finns, och det är inget man ska behöva ursäkta sig för =) Skitbra blogg förresten! Vilken bedrift du gjort. Verkligen imponerande =)

Datum: 2011-09-23 Kl: 11:13:21
Hemsida/Bloggadress: http://www.annasandramagdalena.blogspot.com
Postat av: Mli

Anorexiabarn? Knappast! Har inte människor något bättre för sig än att försöka trycka ner andra i skorna? Fan va trött jag blir... Förmodligen är de bara så grymt jävla avundsjuka på ditt driv och din energi! (Jag är det iaf!)

=)

Kram

Datum: 2011-09-27 Kl: 08:45:29

Innan du kommenterar:

- Ingen reklam här tack!
- Alla kommentarer granskas innan jag godkänner dem.
- Sedan är det fritt att kommentera!

Vad heter du?
Hänger du här ofta?

E-postadress: [Only for me]


Din Hemsida/Bloggadress:


Här kan du skriva din kommentar:


Trackback
RSS 2.0