Ett inlägg, bara tillägnat dig,

underbara du.

Hon ligger där inne nu och snosar under det varma täcket. Lägenheten är sval, en del fönster
står lite öppna för att vädra, så att det går att andas frisk luft. Själv vaknade jag alldeles för tidigt.
Ändå var det jag som knackade på hennes dörr igårkväll och tyckte att vi borde ha lite sovmorgon idag och byta tvätt-tid från sju till tio.
Här ligger jag nu, lite efter sju och undrar vart sömnen tog vägen? Är jag färdigvilad?

åter till "hon", som fortfarande sover.
Hon är fin, hon är riktigt jäkla fin. Här har vi en tjej, som genom sin intuition, vet när hon ska
(läs, med full fart)  komma till mitt rum, lägga armarna om mig, klappa mig, trösta mig, finnas
där, inte säga så mycket egentligen, utan bara vara där, här, hos mig.

Hon är fin, hon är riktigt jäkla fin. Här har vi en tjej, som det lyser om, som har ett skratt som smittar
in i  märgen, till hjärtat, som har ögon som glittrar som stjärnorna gör, på himlen en klar och kylig höstkväll.

Hon är fin, hon är riktigt jäkla fin. Här har vi en tjej, som jag aldrig trodde att jag skulle trivas så bra med,
som jag gör.

Hon är fin, hon är riktigt jäkla fin. Här har vi en tjej, som smaskar när hon äter, shufflar så hon ramlar
och fastnar med väskor i cykeldäck så hon flyger omkull. ( och så gillar hon popcorn också, å mina kladdkakemuffins, å när jag sätter på kaffe å ställer fram hennes älsklingskopp )

Hon är fin, hon är riktigt jäkla fin. Här har vi en tjej, som heter Emma Eriksson,
som jag älskar av hela mitt hjärta. ( och som defintivt behöver höra det oftare.. )



God morgon Sverige,
nu är det dax att kliv opp!

/ Therése











Kommentarer

Innan du kommenterar:

- Ingen reklam här tack!
- Alla kommentarer granskas innan jag godkänner dem.
- Sedan är det fritt att kommentera!

Vad heter du?
Hänger du här ofta?

E-postadress: [Only for me]


Din Hemsida/Bloggadress:


Här kan du skriva din kommentar:


Trackback
RSS 2.0