Wild out the night - I DID IT





yes. jag gjorde det. therése fucking jävla johansson,  bitterapan, tjockisen, kossan ( och allt vad jag kallade mig själv alla år tillbaka i tiden....)
men nu.......



20.1 kg lättare .
och en aning mindre bitter!



det må kanske inte vara någon nyhet , ni har ju sett mig , inte sant ?
MEN jag har valt att inte skriva om det alls faktiskt.
mer än i bilder.. ( ni finner bilder längre ner...)

Resan har varit fysisk, men nästan mer psykisk.
Under de senaste 6 månaderna - har resan varit tuff - den har varit galen!
Jag känner det - i hela mig. I mig - lyser det. och jag hoppas verkligen att det syns och märks
för så här bra - som jag mår nu - fysiskt och psykiskt har jag inte mått på FLERA ÅR.
Jag har kämpat många år för att må bra, kunna stå stabilt, få perspektiv på saker och ting
och detta året gott folk - år 2011 känner jag att det HÄR ska bli mitt fucking jävla år!
Hittills har saker skett, som jag aldrig trodde jag skulle klara,  i februari trodde jag aldrig att jag
skulle lyckas gå ner 20 kg , det fanns inte i min värld. Alla trodde på mig - förutom jag själv.

Nu tror inte någon annan på mig Therése Matilda Johansson, mer  - än vad JAG gör!
sådeså!



Men den är inte slut än..

resan alltså..
jag tror på att vi hela tiden reser, jobbar oss framåt, kämpar
och nu får jag verkligen inte lägga av, att leva på ett sådant sätt att jag mår bra, fysiskt, psykiskt, träning, kost, mental-träning, relationer, val. osv osv.

jag ska berätta gårdagen för er..
Jag var hos min cambridgekonsulent Annelie igår, (yes , jag började denna resa med just cambridge, d.v.s. shakar/soppor)
jag visste att nu var det nära. Målet som hon och jag satte upp nådde jag för ca 2 veckor sedan,
men MITT MÅL , mitt inre mål - det nådde jag igår - måndag den 23 maj 2011.

- " yeees , nu du Annelie, nu DU " sa jag när jag faktiskt såg att jag hade fixat det.
Annelie skrattar lite lätt och säger " GRATTIS, men jag visste att du skulle klara det...."
- Mmmmmm, sa jag...

Jag sätter mig vid bordet och Annelie går för att hämta någonting.
Tillbaka med sig har hon en stor, rosa orkidé, som må vara lika stor som "lilla" mig vid det här laget.

Och här börjar jag gråta , jag gråter för jag lyckas , jag gråter för HON är så gullig och grattar mig till min viktresa, men inte fasen är det så att hon ska gratta mig, det är ju hon som HELA tiden funnits vid min sida, varje vecka, stöttat , peppat, pratat. Så många timmar som hon lagt ner på att träffa mig och finnas där för mig utan att ta betalt för en enda minut . helt galet, helt amazing . vilken vacker människa . vilken vacker kväll.

jag blir rörd och gråter när jag tänker på alla fina människor som hela tiden, under många år trott på mig,
och framförallt NU, jag kände jag var redo att ta steget och lyckas - men det var ni som fick mig att våga ta det där steget och orka kämpa. som jag sa innan , resan är inte slut - den har ju bara börjat - både vikt och psyk är inget som man kämpar fram och sen bara låter vara - det är något som man måste underhålla - hela tiden. jag är så glad, jagärsåförbannatjävlaglad att jag har så underbara människor i mitt liv. och jag hoppas verkligen, att ni förstår varför jag varit som jag varit ibland och mått som jag mått .
och jag hoppas verkligen att jag nu - när jag känner mig hel igen - kan dela med mig av all den glädje och energi som jag har och vill ge till er. jag spelar inget spel, mina känslor, min glädje, mina glittrande ögon - dom är så jävla äkta som de bara går .

kanske är jag bland dom rosa molnen nu, kanske är det våren/sommaren, kanske är det
den varme luften, min viktresa, mitt självförtroende, mina insikter om livet- som gör det för jäkla gött å leva!
Låt mig vara där, tro mig - det finns lufthål och svarta moln där oppe med - och jag vet jag kommer stöta på dom . och, när de väl kommer - så kommer jag fixa de galant - för jag vet hur det är att snurra runt i oväder, gråa moln och åska.



jag vill tacka alla , tacka alla fina komplimanger,
alla tutande bilar, alla blickar, alla flirtar
, alla karlar, alla kvinnor
alla alla alla.
allt som gjorts, allt som hänt , gör skillnad .



jag fortsätter nu att uppdatera dagarna framöver,
så att människor som vill , kan få inblick i vad som händer
i mitt lilla liv.

ALL kärlek till er / Therése





FÖRE (d.v.s. före Februari 2011)






EFTER (April/Maj 2011)






Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är så himla vacker hjärtat och jag är så stolt över dig! Så glad att du mår så pass bra i dig själv nu och även själv kan inse vilken fin tjej du är!

Kramar <3

Datum: 2011-05-24 Kl: 18:32:21
Hemsida/Bloggadress: http://annacogitative.blogg.se/
Postat av: Emma

<3 så glad för dig mitt underbara thessiegull <3 PUSS

Datum: 2011-05-24 Kl: 18:38:43
Postat av: Mathilda

Du är ju för fin!

<3

Datum: 2011-05-24 Kl: 18:41:56
Postat av: Nea

fan vilken skillnad, du är jättefin =) Jag blir faktiskt ännu mer peppad på att gå ner när jag ser bilderna på dej. Det går ju faktiskt, bara man ger sej fan på det ;) Ses i helgen!

Datum: 2011-05-24 Kl: 18:52:15
Postat av: Ricard

Grattis älskade du :D

Datum: 2011-05-24 Kl: 19:10:54
Postat av: Josse

Underbara vackra Thessan, vad jag är stolt över dig!!! Jag visste att du skulle fixa det! Mår man bra inombords så blir livet så mycket roligare och lättare! Och det är ju så livet ska vara! Saknar dig massor!! Ta hand om dig och va stolt över dig själv! kramar <3

Datum: 2011-05-24 Kl: 19:13:15
Postat av: Desiré Tegnebrant - En blogg om mig & mitt liv

Och som jag sagt innan så har jag ALLTID tyckt att du varit fin och det är du verkligen nu med, men det lyser om dig. Du strålar och jag ser hur mycket bättre du mår, inte bara fysiskt, men definitivt psykiskt. Du har alltid varit stark, men det är nu du är som starkast! Många pussar och kramar min vän <3 Dessie

Datum: 2011-05-24 Kl: 21:49:15
Hemsida/Bloggadress: http://dessie.blogg.se/
Postat av: Catrin

Du har varit så duktig vännen!!! Kul att läsa att du mår så bra, det är du värd =) Hoppas att vi snart kan ses. Kram

Datum: 2011-05-25 Kl: 08:48:08
Hemsida/Bloggadress: http://www.catrinseerbe.blogspot.com
Postat av: Nathalie

Du är SÅ duktig Tessan!! Vi är så imponerade och stolta över dig : ) Så kul att läsa om din lilla resa, och att DU mår bra, det är skönt att veta! Kram från kufiiiin Nathalie. <3

Datum: 2011-05-25 Kl: 10:33:53
Hemsida/Bloggadress: http://flussie.devote.se
Postat av: Desiré Tegnebrant - En blogg om mig & mitt liv

Svar: Du är så rar du! Men det stämmer ju, du är ju en liten solstråle! <3 Puss och kram

Datum: 2011-05-25 Kl: 16:29:47
Hemsida/Bloggadress: http://dessie.blogg.se/
Postat av: carola

Men WOW va bra du är.

Själv har jag gett upp min kamp, har också 20 kg att gå ner men känner mig bara misslyckad just nu.

du är oerhört stark...



GRATTIS

Datum: 2011-05-26 Kl: 23:24:03
Hemsida/Bloggadress: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Gabbe

I mina ögon har du alltid varit fin, men jag blir så glad när jag ser hur glad du är :) Saknar dig, var alldeles för länge sen! <3

Datum: 2011-05-27 Kl: 07:18:02
Hemsida/Bloggadress: http://gaabbeebiktar.blogg.se/
Postat av: Malin Grääs

Fyfan vad du är grym. så sjukt jävla snygg är du!

vet hur det är att kämpa och du har gjort ett helt fantastiskt jobb!

Datum: 2011-06-10 Kl: 11:14:46

Innan du kommenterar:

- Ingen reklam här tack!
- Alla kommentarer granskas innan jag godkänner dem.
- Sedan är det fritt att kommentera!

Vad heter du?
Hänger du här ofta?

E-postadress: [Only for me]


Din Hemsida/Bloggadress:


Här kan du skriva din kommentar:


Trackback
RSS 2.0