när man inte kan sova.....

kan inte sova..
det är märkligt när jag har sånna här nätter. igår somnade jag som en liten gris, jag var så
trött att jag nästan somnade när jag pratade i telefon. men inatt har tankeverksamheten
satt igång, igen, antar jag. är inte speciellt stressad över det , då jag inte börjar jobba förren kl . 13.00
imorgon.....
.... men ändå.

jag oroar mig över saker, stora som små. jag funderar, gör olika vägar och stigar i hjärnan, lösningar
uppfinningar och galenskaper. helt tokigt. men det är väl på natten jag verkar vara som kreativast, eller
när jag cyklar och "tänker". det är jobb/tider, träning, resor, "måste göra saker", vad jag ska handla,
vad jag behöver, vad det kostar, pengar, lite jobb igen, människor jag ska träffa, tider jag måste boka in
osv osv osv.

allt handlar egentligen bara om stress
och är det något jag MÅSTE lära mig, så är det att stressa ner.
annars kommer jag både vara halvt död och sönderbränd innan 2011 är slut!

jag hade tänkt att göra en "100 saker jag måste göra innan jag dör-lista", typ.
tänkte börja plottra ner början på listan här i bloggen. och hoppas på att någon verkligen
bryr sig, eller kanske inte ? ! (om inte annat för min egen skull och mitt minne).


vi börjar med med några utav punkterna. de ligger inte i någon rang-ordning alls.

Therése "100 - önskemål om saker jag "måste" göra innan jag dör":
1. Sova under en bar himmel, gärna när det är stjärnklart. (och varmt..)
2. Bada i ett vattenfall (vart som helst, när som helst)
3. Besöka Indien, båda "sidor" inkl. slummen.
4. Gifta mig och ha en stor, fin, vit klänning och en galen bröllopsfest.
5. Besöka minst 1 ö i kroatien, 1 ö i grekland, 1 ö i spanien.
6. Segla i Sverige el. Medelhavet
7. Fiska vid en sjö i solnedgången
8. Arbeta volontärt, en kortare period, gärna i Sverige.
9. Besöka Kiruna
10. Hoppa fallskärm
11. Testa Floating
12. Delta i ett löparlopp som är minst 10 km (1 mil)
13. Cykla ena sidan av Öland.
14. Besöka staden Brisbane i Australien
15. Åka Ring bakom en Båt.
16. Tattuera mig på arm och i nacken.
17. Pierca mig i navlen.
18. Föda barn.
19. Skriva en bok.
20. Ha ett fosterbarn.



nehe.. om man skulle försöka att sova nu då..



gammal bild, 17 bast, när jag och camilla var och cyklade på gotland ( 10 mil klarade vi av , på tandemcykel, med hennes farsa och brorsa. det är minnen det.. )


godnattkramar / T



Kommentarer
Postat av: Ricard

Känner igen det du beskriver. Livet kan verkligen vara krävande

Datum: 2011-07-07 Kl: 20:00:55
Postat av: Fabianlinea

Very Good Directory !!! Keep It Up.

Datum: 2011-10-26 Kl: 13:07:04
Hemsida/Bloggadress: http://fabianlinea.blogfeaturing.com

Innan du kommenterar:

- Ingen reklam här tack!
- Alla kommentarer granskas innan jag godkänner dem.
- Sedan är det fritt att kommentera!

Vad heter du?
Hänger du här ofta?

E-postadress: [Only for me]


Din Hemsida/Bloggadress:


Här kan du skriva din kommentar:


Trackback
RSS 2.0