ang. puckade människor på maxi..

en tanke slog mig, nu på morgonkvisten.
en liten händelse på ica maxi under gårdagen...

skrattar när jag tänker på det, lite komiskt var det ju ändå, stolt över att jag är en
bitterkärring som säger till andra människor. jag står och kikar i glassboxen, men bestämmer
mig för att inte ta något. Då råkar en tjej nästan välta ner mina grejer, bl.a. min glasflaska
med äppelcidervinäger ( som jag använder till mina sallader och pizzasallader..)

- " oj , det var väääääldigt nära du " säger jag ganska allvarligt.
hon kikar på mig och bara går..


sedan är det samma unga kvinna i kassan,
då har hon tappat en "kick" på golvet, då ser konversationen ut ungefär så här:
- " du har tappat din godis där..." (säger jag snällt)
- " ja, men nu vill jag ju inte ha den!!
( den har ju ändå papper på sig, tänkte jag och liggandes där ska den ju ändå inte... ) så jag säger:
" Men OM du nu inte ska ha den kan du ju lämna IN den....... (då kör hon över den med sin egna vagn), för här ska de ju INTE ligga " säger jag surt, plockar upp den och ger den till henne...

HA! denna, kanske 25 åriga tjej tror nog jag är tokig
men ack så roligt!....
Det började med att jag faktiskt skulle vara trevlig, men eftersom hon verkade
vara allmänt trög, kör över sin egna godis och tja, inte hade nån lust att plocka
upp sin kick, måste tanten i therese johansson kliva fram!



/T



Kommentarer
Postat av: Joanna

Hahahaha.. känner igen mej själv sjuukt mycket! O bland måste man få vara en bitter tant! ;)



Har för övrigt halkat hit via systers blogg.. ;)

Datum: 2011-08-01 Kl: 19:56:11
Hemsida/Bloggadress: http://joannaolowa.blogg.se/

Innan du kommenterar:

- Ingen reklam här tack!
- Alla kommentarer granskas innan jag godkänner dem.
- Sedan är det fritt att kommentera!

Vad heter du?
Hänger du här ofta?

E-postadress: [Only for me]


Din Hemsida/Bloggadress:


Här kan du skriva din kommentar:


Trackback
RSS 2.0