But what a flow without a heart?

tja tja!

klar med tentan, klar med grubblerier, klar med reflektioner kring teorier,
klar med ångest, klar med att andas med bröstet (man ska andas från magen)


nu är det framåt som gäller  ,
göteborg på fredag med älskade vännen Caroline för att besöka
min bästaste frida, början på en ny kurs - Socialrätt II - som hålls av världens bästa lärare,
den 3/2 sticker vi mot götet och mot London jag och kära grannen Emma. Åh, vad jag trivs.


det är mycket som händer .
ingen ångest.

Ett par olika citat, tagna ur vår konfliktbok som vi haft i kursen "grupper och individer"
Läs och begrunda:

" man kan dock aldrig lära känna ens sig själv fullt ut, bara mer eller mindre. Människan, inklusive den egna personligheten, är och förblir både gåtfull och ofullkomlig"


"kan du inte ändra andra människor, kan du åtminstone försöka att förändra dig själv"


" många väljer i onödan, av rädsla för att stöta sig med andra, att leva ett begränsat liv. Ingen hindrar en att gå den väg man vill, men om man önskar konsekvenslösa val eller ständigt stöd från andra för sina val blir det svårt"


"verkligheten är sann för oss alla, men annorlunda för var och en"





/ en ganska harmonisk och glad therése



( frida och jag skålar och .... natten bestod av skönsång
"Gör det du, gör det, gör det nu., gör det du , gör det , gör det nuuu")

Kommentarer
Postat av: carola

hoppas du får en härlig alla hjärtans dag

Datum: 2011-02-14 Kl: 11:11:28
Hemsida/Bloggadress: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Amanda

Fin blogg :)

Datum: 2011-03-07 Kl: 13:14:34
Hemsida/Bloggadress: http://mandoos.blogg.se/
Postat av: Mamma carola

tack snälla du för din fina kommentar hos mig.

sånt får mig tårögd och varm i hjärtat ska du veta.



Hoppas du har en fin helg framför dig

Datum: 2011-03-11 Kl: 08:47:40
Hemsida/Bloggadress: http://mammacarola.blogg.se/

Innan du kommenterar:

- Ingen reklam här tack!
- Alla kommentarer granskas innan jag godkänner dem.
- Sedan är det fritt att kommentera!

Vad heter du?
Hänger du här ofta?

E-postadress: [Only for me]


Din Hemsida/Bloggadress:


Här kan du skriva din kommentar:


Trackback
RSS 2.0