älskar tills det tar slut




Det finns dagar då jag inte störs av att sakerkännslitemeränvanligt
dagar som idag.

jag bestämde mig för att kika på lördagens avsnitt av "så mycket bättre"
och denna gången skulle folket sjunga petters låtar. jag är inget överdrivet
"bigfan" av någon utav artisterna men där låg jag och grät . grät för att det
var vackert, för att människorna blev tagna, precis som jag.
jag grät inte för att det var sorligt. utan för att jag tro mig
ha en relation till just den låten .



livet...

ibland...  överdrivet älskar jag livet, dess natur  -
dess skönhet , något fruktansvärt mycket,
jag älskar människorna i den , människorna med mig .
sådär så det gör ont i hjärtat.

och så kan jag hata den och undrar varför
i helvet någon människa ens vill leva i den..
framför allt jag. livet kan vara något så fult,
naivt , grått och tråkigt... eländigt, ångestfullt . .
men ändå något med så mycket färger.

hur kan något som är så färgglatt - bli så grått?
hur kan det gråa bli så ... vackert igen?


jag skriver ord som
kanske ingen fattar, jag skriver om känslor
som tycks vara " livet". jag försöker inte
förstå mig på dom längre. känslorna.
men jag vill att dom skall vara här....orden..så jag kan





spara dom.


ibland älskar jag bara att känna , utan att det är panikartat.
ibland älskar jag bara att gråta och vara ensam , spontant ,
som om jag är fri , som om någon startat en knapp med hormoner
som flödar.
ibland bara älskar jag att känna lycka och gråta  - på samma gång.




jag fick en kommentar... på ett utav mina tidigare inlägg.
"varmpolkachokladmjölk och söndag"
jag har ingen aning vem som skrivit den.
men de va en utav de finaste kommentarer  jag fått på väldigt länge .
det värmer mitt hjärta.



Avslutningsvis citerar jag ett stycke i en utav Petters låtar
ett citat som beskriver mig i allt känslokaos:

Dansar mig trött inifrån och ut
Svettas, gråter och älskar tills det tar slut


Kommentarer
Postat av: somebody

Du ser, allt jag gav dig var en kommentar och det värmade dig. Och att det värmde dig, värmer mig =)Du ser: As long as we give...



För att vi ska kunna förstå oss på känslorna måste vi leva genom dem. Var nyfiken på dem, utforska dem och ge dem tid. För känslor föds, mognar och dör.



Frågvis, sprudlande och fundersam... Njut, när känslorna lever som mest. Det är då man skriver som bäst.



From a stranger, somebody or nobody well it dosen´t matter. Just keep on giving...

Datum: 2010-11-10 Kl: 23:10:07
Postat av: E

Antar att det är du som är T ? :) tack för din kommentar. och jag vet nu hur det känns och vill be om förlåtelse :) men det är "in the past" nu eller hur. och det där med jobbet, ganska smart faktiskt. gjorde så idag för jag tänkte fall nån skulle ringa. tack för tipset. ha det bra! Kram E :P

Datum: 2010-11-16 Kl: 11:34:35
Hemsida/Bloggadress: http://emmelius.blogg.se/
Postat av: jeanette

jag vet sen innan vem du är, men råkade hamna på din blogg av en "slump" och måste bara säga att jag blir helt tagen av det du skrivit i detta inlägget. otroligt, känslosamt vackert! länge sen jag läste något så fint faktiskt.. kram

Datum: 2010-11-16 Kl: 20:15:10
Hemsida/Bloggadress: http://myjanetstory.blogg.se/
Postat av: somebody

It´s seems like someone has start to give^^ and it looks like it works^^



Unrelise your mind, body and soul =)

Datum: 2010-11-18 Kl: 13:47:02
Postat av: Anonym

Oups... I meant "release" your mind, body and soul =)



Datum: 2010-11-18 Kl: 13:53:13
Postat av: therese

menar du att jag har börjat ge ? jag har alltid...varit den som givit . du kanske vill tala om för mig , vem du är ? är galet nyfiken!..

Datum: 2010-11-18 Kl: 15:42:13
Postat av: Anonym

Haha... vad jag syftade på var att det kändes som om du gett en fin komentar till E i kommentar nr 2 ovan. Hur mkt/lite du givit i ditt liv har jag ingen aning om... Jag menar vi känner ju inte varanndra än =P



Jo jag är en person som gillar salt lakrits, sova i nytvättade sängkläder, känslan av nya boxershorts och gillar att få människor både glada och lite nyfikna ;)

Datum: 2010-11-21 Kl: 12:27:06

Innan du kommenterar:

- Ingen reklam här tack!
- Alla kommentarer granskas innan jag godkänner dem.
- Sedan är det fritt att kommentera!

Vad heter du?
Hänger du här ofta?

E-postadress: [Only for me]


Din Hemsida/Bloggadress:


Här kan du skriva din kommentar:


Trackback
RSS 2.0