true c o l o r s

I see your true colors
And that's why I love you
So don't be afraid to let them show
Your true colors
True colors are beautiful,
Like a rainbow


det är måndag igen och jag funderar lite som vanligt. på måndagar känner jag alltid
att jag vill få ut allt jag känner. och det brukar jag göra på träningen ( body pump )
som jag kör som vanligt - varje måndag. jag vet att jag oftast brukar sova bort hela söndagen,
försöker smälta alla påhitt som alltid jag (råkar) hända mig. HA HA HA .

men vet ni vad jag lärt mig det sista året ? Det är att värdesätta alla nyanser. allt vacker som finns,
allt som man njuter av. ni vet , man bestämmer sig för att försöka äta lite nyttigare - men det mest
viktigaste är ju förhelvete de där man unnar sig , typ 1 gång i veckan. t.ex. ett glas vin... eller trevligt
sällskap med nått tilltugg . och så det där med en härlig promenad  , hur man verkligen suger in allt
de vackra naturen har att erbjuda. jag blir tokig på allt vackert som faktiskt gör MIG upprymd.
eller det där leendet man får av någon på bussen, eller den där personen som alltid tycker det är trevligt
att prata med mig på gymmet som jag kan få att le men som också kan få mig att le . ja , eller när solen
lyser.....  FYFAN vad jag tycker om alla dom där småsakerna som kan få människor så glada,
men som oftast inte uppskattas?

Det är sanningen , det är så förbannat mycket sanning.
Människor väljer hellre att renovera sönder sina hus , för att få det vackrare  , finare .
sure , fine - tro att ni blir lyckligare av de. som om det är DET som räknas ?
Eller dom som springer å shoppar ihjäl sig i hopp om att bli lyckligare ........ men samma
vecka bli trött på skiten och trycker in de längst in i garderoben ..
Eller dom puckona som faktiskt sitter å surar och muttrar... för deras värld är svart eller vit.
många gånger tror jag det handlar om att VILJA SE dom förbannade nyanserna , värdesätta dom
och faktiskt ... ja faktiskt våga.
och ja... så kan man VÄLJA att ligga där på dödsbädden utan motivation och hopp  - världen är bara svart.

att ser på världen som om den är svart eller vit ,
är som att ge upp.

/ T





Kommentarer

Innan du kommenterar:

- Ingen reklam här tack!
- Alla kommentarer granskas innan jag godkänner dem.
- Sedan är det fritt att kommentera!

Vad heter du?
Hänger du här ofta?

E-postadress: [Only for me]


Din Hemsida/Bloggadress:


Här kan du skriva din kommentar:


Trackback
RSS 2.0