Du är min vän i livet .

jag tänker börja dagens inlägg med några citat , från min hjälte ,
han som sätter ord på allt. det blir så vackert.. winnerbäck.



om jag tappar allt igen, det är möjligt att det händer
det kan vara svårt att hitta hem ,från alla hav och alla länder
....du min vän i livet.


*

världen ligger helt i dina händer och allting ser så
gulligt ut från ovan.... Himlen ser så praktfull ut från marken
Håll näsan över ytan tills det vänder - Håll ut


*

Men lägg armarna runt mig och slit ut vad jag har. Och gräv
i det dunkla med sök inga svar. För jag lovar ingenting, det
är det enda jag kan hålla -
Men jag känner nånting, jag är så gott som förtrollad av.....
..Allt jag ser


*

Jag ger min själ till händerna, den som ger och inte rycker
Jag sällar mig till hjältarna som gör och inte tycker
hon var allt, hon var sin,
Hon var den vackraste person jag hade träffat någonsin

*
Dom sista drömmarna sträcker sig mot himlen. Över
torgen här går var och en för sig...
Om vi förlorar varandra här i vimlet -
Så minns att jag står bakom dig!

*

Här är timmarna av ovisshet, poeternas bensin..
här är natten när vi räknar våra stygn. allt gick så fort.
Du kan dränka dig i minnen eller
litervis med vin, du kan sjunka ner i sörjan och vända dygn..
men allt är gjort.

*

du viskade nåt i allt jag tog mig för
du värkte som en borr i mina snedsteg
allt i mig var fult och ingenting
jag hade mätte sig med ditt

jag vill bara visa dig nåt stort
jag kanske har nåt som du beundrar
jag drömde att du lyssnade
att du hörde nåt i mig som du förstod

*
...somna aldrig osams med dig själv....


dagarna går och snart är det Maj.
helt sjukt. nu är det 1 år sen jag jobbade på sjönängens förskola,
det är över 1 år sen jag blev singel.  1 år sen jag träffade min
nuvarande bästa kompis, Frida .

idag var jag tillbaka på jobbet och dom hade saknat mig . det märktes.
och jag har saknat dom .  känns skönt att vara så uppskattad - märklig känsla det där.


försöker finna mig själv någonstans ibland alla känslor och vårtecken.
jag lyssnar på winnerbäck dag ut och dag in , han gör mig glad.
Jag  umgås och pratar med mina vänner och dom gör mig glad.

men jag vet , att lyckan måste jag finna i mig själv.
jag tror inte på att någon annan kan göra mig mer hel - än  vad jag själv kan göra..
jag tänker fortsätta spatsera framåt i mitt liv .

Mycket gott väntar förresten ,  valborg ( då förmodligen min vän ricard besöker mig ),
bluesfestivalen mönsterås höjdpunkt, förmodligen swedenrock , midsommar ( jobbandes el. på öland ) gbg me winnerbäck , frido och en sjuhelsikte känsla av  v ä r m e  ,  v ä n s k a p  och kärlek. mysiga kvällar på uteserveringarna i stan , promenader i vår/sommarvärmen .


Jag har en hat-kärlek till världen, till mig själv och till mitt eget liv,
jäkligt lustig känsla de där!

/  T herés e











Kommentarer
Postat av: Buubä

Där elden fallnar, men fortfarande glöder.

Datum: 2010-04-19 Kl: 21:59:46
Postat av: Desiré Tegnebrant - En blogg om mig & mitt liv

Du är söt Thess och bra! Glöm inte det. Men skicka över grejerna till min mail snart så kan jag fixa bloggen ;) Segis PUSS

Datum: 2010-04-20 Kl: 12:30:34
Hemsida/Bloggadress: http://dessie.blogg.se/
Postat av: thesss

BUBÄ! pass dig så jag inte säger sanningen ! Ha ha ha ! och

DESS - nu har jag tagit mig i kragen!=)

Datum: 2010-04-20 Kl: 20:15:20

Innan du kommenterar:

- Ingen reklam här tack!
- Alla kommentarer granskas innan jag godkänner dem.
- Sedan är det fritt att kommentera!

Vad heter du?
Hänger du här ofta?

E-postadress: [Only for me]


Din Hemsida/Bloggadress:


Här kan du skriva din kommentar:


Trackback
RSS 2.0