Långfredagen = äventyr

vi är änglar med blickarna högt i det blå
vi är dom som förlorar men jublar ändå
vi är dom som kan skratta åt allt med varann
vi är dom som kan gråta när ingen ser på.




solen i ögonen......















( coolaste bilen på öland... haha.. )


I går vart de långfredagen och förr i tiden fanns det inte en butik öppen denna dag. Därför tänkte jag och Frido dra oss en liten roadtrip till Öland för att njuta av dess skönhet. Först intog vi borgholm och ser att det är massa människor där så vi konstaterar att butiker har öppet, nu för tiden, även på långfredagen.

Det blev att trippa i små mysiga butiker på borgholms "centrum" gata och (hör och häpna) en del uteserveringar / restauranger hade även öppnat. Så vi intog Pappa Blå och käkade världens godaste pizza, ute, i solen ,med filtar och solbrillorna on! Vårkänslor på högnivå!

Vidare mot färjestaden där vi rumlade runt i lite affärer
och vi satte oss för att fika i färjestadens "hamn", med utsikt över ölandsbron och kalmar!
En otroligt härlig dag , med mycket skratt , mycket snack och massa trevligt sällskap av min fina vän Frida!


På kvällen intog Emma mitt place , det blev taco , godis, lite mer godis och en komedi.
Just nu ligger hon och sover i min säng, själv har jag solen i ansiktet.


....

Jag har mått som ett cp dom här 3 senaste veckorna och jag kan inget annat än att skylla på dig!
Jag har förmågan att träffa människor som inte riktigt kan bete sig som vettigt och normalt folk  och med det menar jag människor som har förmågan att vägra höra av sig ( när dem känner för det ), människor som inte svarar när man ringer, människor som drar dåliga ursäkter, människor som använder vackra ord - håller en kvar, människor som trots vackra ord, genomtänka åsikter och resonemang nästan ALLTID själva visar motsatsen på ett eller annat sätt, människor som lovar men inte håller, människor som ger hopp som slutar i besvikelser, människor som verkligen tror på - att man står kvar och väntar och vill ha dem - trots att dem kör sitt race - trots att dom sägs ha ett samvete ( men som ej visas - dessvärre ) - så är det ju inte orden som räknas - det är handlingarna som utförs.

jag står fast vid mina ståndpunkter att människor i min närhet som är mina vänner eller pojkvänner värdesätter ärlighet lika högt som jag gör...

jag vet iallafall vart jag står, tycker jag bra om någon, tycker om någon eller älskar någon så är det ju inte mina ord som väger tyngst ( det spelar ju ingen roll vad jag säger, vilka vackra ord jag använder , vad jag tjatar om ) om jag inte rent praktiskt kan visa detta . orden är till för att förstärka känslorna , sätta ord på dem, men inte för att ta "handlingens" plats. värt att fundera över.....

jag har gråtit , varit arg och besviken.. nu räcker det..
och nu är det dags att gå vidare. jag har varit beredd - jag är alltid beredd -
ATT STÅ DÄR ENSAM LÄMNAD KVAR.
( nån dag kommer jag väl...hitta nån som inte...har tendens till att lämna, förvirra eller förnedra.... nån dag..)

huvudet högt,
/ Therése








Kommentarer
Postat av: Desiré Tegnebrant - En blogg om mig & mitt liv

Absolut, det kan jag göra! Nemas problemas. Vill bara veta lite på en höft vad du hade tänkt dig. Vad vill du ha för färger m.m.? Puss på dig gull!

Datum: 2010-04-09 Kl: 10:44:59
Hemsida/Bloggadress: http://dessie.blogg.se/
Postat av: Desiré Tegnebrant - En blogg om mig & mitt liv

Svar: Haha nej då, inte ska jag bli det, jag gillar ju fest i övrigt. Hatar bara känslan att vara helt jävla ofräsch efter. Uscha!

Men det är väl som de säger, övning ger färdighet! ;) haha!

Datum: 2010-04-10 Kl: 12:18:10
Hemsida/Bloggadress: http://dessie.blogg.se/
Postat av: Ricard

Thess...uppdatera oss :)...Puss

Datum: 2010-04-10 Kl: 23:58:40

Innan du kommenterar:

- Ingen reklam här tack!
- Alla kommentarer granskas innan jag godkänner dem.
- Sedan är det fritt att kommentera!

Vad heter du?
Hänger du här ofta?

E-postadress: [Only for me]


Din Hemsida/Bloggadress:


Här kan du skriva din kommentar:


Trackback
RSS 2.0