LEV för i h*lvete.

 Det är måndag igen och det är morgon och jag är mycket pigg.
Jag satt å funderade så här på morgonkvisten eftersom jag hade några minuter över..

Varför är folk så tråkiga? DU har inte en jävla aning om vad som kommer att hända imorgon - du kan bli påkörd av en galen rattfyllerist men ändå sitter du timme in och timme ut och bara tråkar. Du orkar inte ta tag i ditt liv eftersom det är FÖÖÖÖR jobbigt. Ja , ni som är i samma rutiner som innan , ni som festar med samma folk , ni som sitter där och dricker era öl - fredag - lördag - precis samma sak varje helg. Eller så sitter ni där med "inga" v'änner alls, tror att renovering / nya grejer eller iallafall en serie man följer ska göra livet meningsfullt.  Men många lever livet i samma gamla rutiner med ytterst få skillnader än tidigare... ( dvs , om man inte vill ) Jag ska säga de att LEV INTE I EN BUBBLA och låt inte din tankeverksamhet stanna där  - det går att tänka längre , det går att göra någonting åt saker.. Är det verkligen värt att leva dom minuter / timmar / dagar / månader / år i någonting man tycker är tråkigt och meningslöst ? Förstår ni inte att ni kan dö  - redan imorgon ? För vi vet aldrig ! Ta tag i era drömmar - och försök iallafall - att göra det ni vill göra .


och..... tänk en extra gång - är det här verkligen det jag vill ?  Är ni osäkra ?
fortsätt ställa den frågan till er själva - ÄR DET HÄR DET JAG VERKLIGEN VILL?!

ibland får man fan göra något galet , något roligt , något knasigt.
Jag har lärt mig att leva för dagen och göra den så värdefull och meningsfull för MIG.


tack och hej leverpastej!


Kommentarer
Postat av: Dessie

som sagt livet går alldeles för fort och vi vet aldrig när vi får uppleva får sista dag. det kan vara imorgon... eller om 70 år. det vet vi inte...

Datum: 2009-03-16 Kl: 07:31:07
Hemsida/Bloggadress: http://dessie.blogg.se/
Postat av: Ricard

Kloka ord, svårare att göra det dock. Men allt går med övning och envisa, så bara på det =)



Kram Ricard

Datum: 2009-03-16 Kl: 21:58:06

Innan du kommenterar:

- Ingen reklam här tack!
- Alla kommentarer granskas innan jag godkänner dem.
- Sedan är det fritt att kommentera!

Vad heter du?
Hänger du här ofta?

E-postadress: [Only for me]


Din Hemsida/Bloggadress:


Här kan du skriva din kommentar:


Trackback
RSS 2.0