Gamla blogginlägg från Lunarstorm!

Här kommer några inlägg som betyder väldigt mycket för mig och som hade över 100 besökare på min Lunar!
( det här är för ca 3 år sen  , så ta de med en nypa salt )




jag kommer alltid flyta mellan posetiva och negativa tankar.

för mig förändras allting - hela tiden.








jag kommer alltid vara den där Therése som inte är som alla andra -
som inte riktigt passar in i det så kallade " korrekta " .





Some things are better left unsaid
But they still turn me inside out
Turning inside out turning inside out

Do you know how I feel ?
'cause i don't think you know how I feel.


Det är kasten mellan himmel och helvete
som känns
det är sanningen om att förlora människor och de ändlösa turerna - inom en själv
Jag har glömt hur det känns att andas
när man menar det
Och jag gick vilse i min säng inatt letade efter någon att brinna för
så jag vaknade med huvudet vid fotändan
och förstod att detta är en tid för avslut och nystarter

jag vet bara inte
var man
börjar
och
slutar

..

för jag vet att jag behöver tid att hitta sånt som tappats bort på vägen.

jag vill inte vara den jag förväntas vara.

/ tjees.


jag är trött på att skriva äckliga texter - som beskriver
hur jag känner - hur jag saknade dig - oss.
för jag vill inte bry mig om någon som inte bryr sig om mig!
som lämnar mig och glömmer så fort de kommer något mer lockande.


du vänder dig om och lämnar mig
I smutsen av våra samlade misstag



trött på folks egocentriska beteende!
tack för mig!
therése johansson
___________________________________________
om jag förlorar nu - förlorar jag för alltid..



OM BARN

Ett barn som får för mycket
kritik
lär sej att fördöma
Ett barn som får möta
fientligheten
lär sej att slåss
Ett barn som görs till åtlöje
utvecklar osäkerhet
Ett barn som ständigt får uppleva
skam
utvecklar skuldkänslor

Ett barn som uppmuntras
utvecklar självkänsla
Ett barn som bemöts med
vänskap
lär sig känna förtroende
Ett barn som får uppleva
rent spel
lär sig rättvisa
Ett barn som
accepteras och respekteras
känner trygghet

/ underbart klockren.


7/7 - 09
Tänk gott folk , tänk -
vad snabbt vi susar framåt i livet.
Är så härligt att komma framåt ...


 / Tjees!

Kommentarer

Innan du kommenterar:

- Ingen reklam här tack!
- Alla kommentarer granskas innan jag godkänner dem.
- Sedan är det fritt att kommentera!

Vad heter du?
Hänger du här ofta?

E-postadress: [Only for me]


Din Hemsida/Bloggadress:


Här kan du skriva din kommentar:


Trackback
RSS 2.0