Ärligt talat....

ärligt talat så vill jag nog inte ha något med er att göra. jag är trött på allt som har med era liv å göra.
och ännu mer ärligt talat så är jag inte ens ledsen.. jag är inte ens ledsen för att inte vara en viktig del i ert liv..

och jag vet... vad jag har ..
dom människorna vet att jag gör allt för dem.
jag ställer upp ( alldeles för mkt ibland ) ..
Men vetenskapen om att jag faktiskt FINNS där , för dom är otroligt viktigt.
och det allra viktigaste är att jag vet att dem finns där för mig..


År 2009 ,  har varit det året då väldigt många människor berört mig  , i mitt liv  - ( kanske alldeles för mkt för att...hålla känslorna i styr ).

2009:

- jag har jobbat ute i lindsdal på sjöängsskolan i ca. 6 månader
träffat helt underbara människor som jag fortfarande tänker på , Catrin , Petra , Malin , Susanne , Therese , Anna och Britt. Ni gjorde hela min tid i Lindsdal till en rolig och lärorik period i livet. 

- jag träffade Frida , som idag är min bästa vän som jag aldrig komma släppa taget om.

- jag jobbade på ett gruppboende för gravt utvecklingsstörda människor i lindsdal under sommaren, fick jobba natt för första gången i mitt liv , fick vara med om en sommar där ett liv var på väg att ta slut , och fick två otroligt fina vänner på köpet - emelie och anna .

- jag gjorde "slut" med en fd. bästa vän. det kommer tråkigt nog aldrig bli som förut.

- jag var på swedenrock för första gången i mitt liv , bästa festivalen jag någonsin varit på. med världens bästa becca , i do miss you kusin..

- jag har gråtit för att jag sårat människor & jag har gråtit för att jag har blivit sårad av människor.

- jag började socionom programmet i kalmar hösten 09 , där jag snabbt fick flera stycken fina  vänner , emelie , Sandra , Malin , Josefin , Emma , Carro .

- hösten har varit galen med otroligt mycket fest , festen har mest jag och frida stått för.. ( men även med andra vänner )

- en person / m dök upp i mitt liv, satte spår som aldrig förr. det kommer nog ta ett tag , innan dessa spår kommer fyllas utav någonting annat. jag vet inte om jag ska hata dig eller tycka om dig.. jag väljer nog det sistnämnda , trots allt. men jag önskar dig all lycka här i livet , jag tror på dig.. och jag saknar dig.. trots att jag aldrig varit din.

- Jag har besökt landet bulgarien och det var en rolig och bra resa tillsammans med min farbror.

- jag har flyttat till kalmar , skälby/djurängen , och jag ångrar inte en sekund.

- jag har vågat saker som jag aldrig vågat förut, jag kommer fortsätta  våga .. och sluta vara rädd..

- jag har fyllt 20 , och känner mig en aning äldre.......

- pimplat en jävla massa vin detta året , för... de är nu jag börjat älska det där lilla extra i livet , vackra ting , god mat , gott vin , fina och underbara vänner ,solnedgångarn , stjärnor... och allt de där som är vackert... kanske inte för er.. men för mig..

- och min vän Johan , har ställt upp för mig i vårt och torrt... tack...

kort sagt,
jag önskar 2010 blir bra ,
kanske vill jag slippa alla ärr som 2009 har gett mig ,
men trots allt... har 2009 gjort mig till den jag är idag, och det ångrar jag inte en sekund.

Frida min vän gjorde pannkakor till mig igår , jag fick även mig en promenad från stensö till djurängen kl 23.30 på natten.. Idag kommer Dinni till mig , för att sedan bege oss mot ett restaurang besök  -sedan kommer min bästa vän robin och hans brud och möter upp oss för att  bege oss MOT fest på stensö.

GOTT NYTT ÅR KÄRT FOLK.
Therése will be back år , 2010!











Kommentarer

Innan du kommenterar:

- Ingen reklam här tack!
- Alla kommentarer granskas innan jag godkänner dem.
- Sedan är det fritt att kommentera!

Vad heter du?
Hänger du här ofta?

E-postadress: [Only for me]


Din Hemsida/Bloggadress:


Här kan du skriva din kommentar:


Trackback
RSS 2.0