å glöm inte att stanna upp och lukta på blommorna

Man får bara en resa genom livet,
så glöm inte att stanna upp och lukta på blommorna

dessa orden... får mig att inse hur skört livet är och hur lätt det kan försvinna.. precis framför ögonen på dig.
jag vet att det kommer komma en dag då något värdefullt kommer försvinna och då vet ja.... att idag , imorgon och alla andra dagar framöver - dom måste jag göra till något bra och något jag vill .. och framför allt tycker om .
och varje kväll försöker jag att inte..... jag citerar winnerbäck "somna osams med mig själv ".

för den ilska , ledsamheter och allt annat jag känner - får jag... till att bli något som är mitt fel.
precis allt.. spelar ingen roll vad det handlar om. i slutendan skyller jag på mig själv.

den här hösten , har varit den bästa men också den värsta.
den har innehållit så otroligt många prövningar och nedgångar samt uppgångar. jag
kan inte riktigt hålla i mig - då jag är så lycklig , glad och tacksam , tills nedförsbacken kommer då jag tappar greppet och undrar åt vilket håll jag är på väg....

jag sitter här i min soffan , på skräddaretorpsvägen i kalmar,
och känner mig glad för att jag är en vandrande berg och dalbana med mål, visioner och framför allt hopp.
det gör inget att min/mina söndagar är dom värsta på hela veckan, för att jag vet när jag vaknar på måndagsmorgonen är det en ny dag .

Det är så många saker som får mig och börja gråta nu för tiden...
jag står på en konsert med lasse och ögonen är fulla av tårar... dagen efter satt jag som en lipsill och fattade inte varför jag kände så mycket på en gång . då... och nu....
Det var så magiskt .....

och så träffade jag en gammal vän en lördag i december, ja en riktigt gammal vän.. som betydde och betyder mycket för mig än idag. jag blev så rörd så jag knappt kunde stå rak på benen .

och int nog med det. sveriges hjältar på kanal 4 idag fick hela mig att skaka ..
mina tårar är inga " ledsamma " tårar gott folk , dom är hälsosamma lycko tårar, för att jag är så berörd av saker här i livet - som jag inte förut såg . jag såg dom inte alls.... och skulle jag ha sett dom....... så berörde dom inte mig........

jag såg inte nyanserna då...




jag skulle kunna springa runt och vara arg och ledsen på personer som skadat mig,
som berört mig , ja precis som du , eller du ... eller du..
men jag gör inte det . det är inte värt att leva i något som varit ....som aldrig kommer igen...
det betydde någonting då... men det betyder inte någonting idag.

och det förstod jag inte förrens nu.....


gott folk ,
härmed ska jag gå och lägga mig.
therese behover sömn för att överleva denna vecka....







Kommentarer
Postat av: nathalie

vad bra du skriver thess! puss kusin :)

Datum: 2009-12-14 Kl: 23:29:36
Hemsida/Bloggadress: http://metrobloggen.se/flussie

Innan du kommenterar:

- Ingen reklam här tack!
- Alla kommentarer granskas innan jag godkänner dem.
- Sedan är det fritt att kommentera!

Vad heter du?
Hänger du här ofta?

E-postadress: [Only for me]


Din Hemsida/Bloggadress:


Här kan du skriva din kommentar:


Trackback
RSS 2.0